FCS: Nu even niet


top
Voorbereiding aanbrengen onderlaag wegdek
Voorbereiding aanbrengen onderlaag wegdek


In de multiplex onderplaat van de weg heb ik aan onderkant met een handcirkelzaag groeven gemaakt op de buigpunten. Hierdoor krijg je een buigbare onderplaat. De ronding werd echter weer te bol/hol. Om dit te verhelpen heb ik in de rondingen een latje over de lengte onder de plaat geschoeft die de bolling afvlakt.

Ik had echter problemen met de stijgbaan in module 11 uit het schaduwstation naar boven toe. De weg moest op een lengte van ongeveer 20 centimeter onder een spoor door, een verval van ongeveer 6 centimeter. Daar had de bus niet genoeg zin in. Daarom heb ik de weg aan de bovenkant 2 centimeter laten zakken. Hierdoor was de totale helling van 0 tot 11 centimeter over een lengte van ongeveer 60 centimeter. Dit kan de bus net aan. Alleen begon de helling te snel na de bochten waardoor de voertuigen het contact met de draad verloren en geregeld hun eigen weg gingen.

Aanbrengen van de onderlaag van het wegdek
Aanbrengen van de onderlaag van het wegdek


Omdat de problemen met het goed werkend krijgen van het Faller Car System op dit deel van de baan de voortgang van de bouw te veel ophielden en ik mij afvroeg of ik het Faller Car System op dit deel van de baan überhaupt wel goed werkend zou krijgen, heb ik besloten om toch maar af te zien van de toepassing ervan op dit deel van de baan. De keerlus heb ik weer uitgebouwd om te kunnen hergebruiken.

En het resultaat
En het resultaat


De toepassing van het Faller Car System zal ik beperken tot het lange gedeelte van van de baan (module 1 tot en met 7). Op dit gedeelte denk ik een trace te kunnen maken met weinig hoogteverschil en voldoende ruimte om te kunnen keren. Maar voor wat betreft de toepassing van het Faller Car System geld bij mij dus even: NU EVEN NIET!!

De keerlus is weer uitgebouwd
De keerlus is weer uitgebouwd



top
© IvarVM, last update: 29-05-2005